Tavaszi elemzés 2.
2015. május 09. írta: UZoltan

Tavaszi elemzés 2.

HONDA

Ebben a bejegyzésben a Honda importot vesszük górcső alá.

A Toyota mellett a Honda a másik japán márka amely egyre népszerűbb a kereskedők, magánimportőrők körében. A Hondák első negyedéves összimportja 514 db, ez 2014-ben 367db volt, a növekedés látványos, 40%-os. Ha a tendencia folytatódik, akkor idén 2.000 db fölé kerül az import mennyisége (tavalyi eredmény 1.924 db volt). Ebből az import mennyiségből a Honda részesedése 2,24% ra ugrott a tavaly 1,77%-ról.
Jazz esetében az import növekedését az impozáns jelzővel lehet illetni: míg 2014 első negyedévében 84 autó érkezett, ez a szám 2015 első negyedévére 170-re hízott, ez 100%-os növekedés! Itt a 2002-2010 közötti évjáratok a legnépszerűbbek, ezekből érkezett a legtöbb az első negyedévben, különösen a 2005-ös évjárat, ebből 21 db található a hahun, de az import száma is 23 db.

stath1.JPG

 

A Civic-ből 2000-től vizsgálva minden évjárat népszerű, egészen 2011-ig a „nem ufo” Civig érkezéséig. Ennek oka nem abban keresendő, hogy rossz lenne az autó, csupán abban, hogy a fiatal, jó állapotú Hondák külföldön is drágák, így inkább megéri az idősebb évjáratokat, illetve a karosszéria-javításra szorulókat behozni. A Civiknél a 2009-es évjárat a nyerő, ebből érkezett a legtöbb, 20db.
Civic-ből összesen 73 db érkezett 2014 első negyedében, míg idén 170 db, ez igazán impozáns 132%-os növekedés!

stath2.JPG

 

Az Accordból összesen 42 db érkezett 2014 első negyedévében, idén pedig 74 db, ez 76%-os növekedést jelent(2000-es évjárattól vizsgálva). Érdekes, hogy tavaly is a 2004-es évjárat volt a legnépszerűbb import a maga 8 db-os számával és ez idén is igaz, de már 16 db-ról beszélünk.
CR-V tekintetében nem nagy darabszámokat említünk, de a tendecia azonos: 2014/1: 28 db, 2015/1: 54 db, tehát 100% - kal nőtt itt is a beérkező autók száma.
Látható, a Jazz és a Civic a legnépszerűbbek, ugyanakkor a Honda többi típusa is kiveszi a részét a növekvő Honda importból.

A fenti adatok tulajdonképpen lehetőség a jövőbe: azt jelenti, hogy a márka népszerű még akkor is ha a jelenlegi újautós piaci részesedése ezt nem feltétlenül tükrözi. Ezek az autók tulajdonost fognak találni, - vagy már találtak is - és ezek a vevők nem hiába a Hondát választották. Ha megfelelő ár/érték arányú szolgáltatást találnak a szervizekben, ha sikerül becsábítani őket, akkor jövőbeli potenciális újautó vásárlókat lehet nyerni a márka részére. Ha ez párosul helyi szinten jól működő használtautó folyamattal, akkor az esély, hogy a Honda újautó piaci részesedése is közel együtt tudjon nőni a piaccal.

A következő bejegyzésben a Mazdát vizsgáljuk meg.

 (Adatok:Datahouse)

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr177444590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása