Ez a blog sem arról szól amire eredetileg készültem, a nyári adatok elemzése lett volna az eredeti téma, de belefutottam a hahun két hirdetésbe és természetesen van pár gondolatom.
40 fok van, tombol a nyár és a kereskedő - mert kereskedői hirdetés - havas képpel hirdeti az eladásra szánt autóját. Végül is ilyen melegben a hó látványa hűsítő, ugyanakkor kétségeket ébreszt bennem arra vonatkozólag, vajon sikerül el elvárt nyereséggel értékesíteni az autót.(Van e elvárt profitcél?). A havas hirdetés látványa számomra és a vevőnek is azt jelenti, hogy tél óta nem sikerült eladni az autót, "mert valami baja van vagy lehet". Ez mindenképp a vevő alkupozícióját erősíti. "Ha nem viszi el, majd elviszi más" - igen el fogja vinni, de nem mindegy mikor, milyen áron és nekünk addig mennyibe került,azaz milyen költséggel?
Ha pedig nyáron havas képet látok mint vevő, akkor nemcsak a fenti gondolat fog megfogalmazódni bennem, hanem az is, hogy ahol ennyire lusták új képeket készíteni,akkor azok másra is képesek és kimondva vagy kimondatlanul, ez ott lesz a lehetséges vevő fejében.
Az eredeti hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.4-8674175
A másik. 20.000 km és gyári állapot... el fogja hinni valaki? Ez olyan amit mutat is: vonószem-takaró kiszedve, oda lett vontatva és le lett támasztva. Ráadásul koszos, a kép kevés és a gyári alufelnikről semmi hír, információ minimális. Ha az autó tényleg gyári állapotú, tényleg 20.000 km-es, akkor pedig így nem szabad bemutatni. A kereskedő több okból saját maga alatt vágja a fát: ha problémás a kocsi akkor lesz olyan vevő aki nem lesz rest visszajönni, pereskedni, kellemetlenségeket okozni. Ha nem problémás, akkor ilyen képekkel eltelik egy kis idő amíg eladásra kerül az autó, ami növekvő költséget és csökkenő profitot jelent. Így semmiképp sem szabad.
Az eredeti hirdetés:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/civic/honda_civic_1.8_sport-9183912