Néhányan elfogadhatónak tartják, hogy pár autó bekerül ebbe a körbe és nem tartják problémának ha 10% alatt marad a túlkoros autó arány. Az én véleményem az, hogy ennek a számnak 0-nak kell lennie. Minden egyes túlkoros autó rombolja profitot közvetlenül, de közvetve további költségeket idéz elő amely hatványozottan jelentkezik ahogy nő a korosodó autók mennyisége készletünkben.
A folyamatunk része kell legyen az, hogy időben felismerjük azt az autót, autókat a készletből amely problémát jelenthet. Már beszéltünk róla, ideális esetben már a beszámításnál, vételnél tudjuk, hogy a készletre kerülő autó mekkora kockázatot hordoz, így megkülönböztetett figyelmet érdemel.
1.) A készlet közös és őszinte, nyílt párbeszédben történő értékelése. Megállapítani hány ilyen autó van, megérteni a hátterüket, hogy miért került ilyen helyzetbe az adott autó. A diagnózis azért fontos, mert ez alapja lehet a jó megoldásnak. A könyvelésből sose derül ki hol és mikor éri veszteség az üzletet, ezért fontos egy előzetes készlet és folyamatfelmérés, ez lehet a beszélgetés alapja. Ez fogja megakadályozni azt is, hogy a problémák újraképződjenek.
3.) Nézzük át az autót. Azonnal vihető, felkészített, ápolt, eladható állapotban van, indítható, tiszta, dísztárcsák megvannak? A hirdetésben szerepelnek fontos részletek amelyek segíthetik az eladást? (Vezetett szervizkönyv be van szkennelve? Állapotlap látható a képeken? Gyerekzár hibátlanul működik,stb.) Sok apró részlet de fontos lehet a leendő vevőnek, tehát ellenőrizzük, módosítsuk a hirdetést. Új képeket is tehetünk fel (háttér megfelelő?) vagy újként ismét feladhatjuk a hirdetést. A következő lépés az leehet, hogy ajándék átvizsgálást adunk az autóhoz 1000km után, így tovább tudjuk növelni a bizalmat, ugyanakkor az árat még mindig nem csökkentettük!
4.) Mi a teendő ha egyik terv sem működik? A fenti lépéseknek meghatározott határidőt, intervallumot kell szabni. Nem lehet a végtelenségig eltolni, mert könnyen 360 napossá válhat a 60 napos autó. Tehát szigorúan monitorozni kell, mi lett az erőfeszítésünk eredménye: mennyi érdeklődés történt/nap, mennyi tesztvezetés történt/nap. Ha semmi sem történt 10 napon belül, akkor ismét újra kell tárgyalni, mi legyen az autóval. 30 nap alatt el kell jutni az eladásig, így 90 napnál ki kell kerülnie a kockázatos autónak a készletből. Ezt túlhaladva már csak a veszteségeket fogja termelni az autó még ha nem is mérjük, így nem is tudatosul számunkra.