Autók, árazás, prezentálás - Készletkezelés
2016. július 20. írta: UZoltan

Autók, árazás, prezentálás - Készletkezelés

used-car-stock.jpgBármilyen professzionálisan csináljuk a használtautó üzletet, sajnos lesz olyan autónk készleten amely 60 napnál tovább marad a telephelyen.

Néhányan elfogadhatónak tartják, hogy pár autó bekerül ebbe a körbe és nem tartják problémának ha 10% alatt marad a túlkoros autó arány. Az én véleményem az, hogy ennek a számnak 0-nak kell lennie. Minden egyes túlkoros autó rombolja profitot közvetlenül, de közvetve további költségeket idéz elő amely hatványozottan jelentkezik ahogy nő a korosodó autók mennyisége készletünkben.

A folyamatunk része kell legyen az, hogy időben felismerjük azt az autót, autókat a készletből amely problémát jelenthet. Már beszéltünk róla, ideális esetben már a beszámításnál, vételnél tudjuk, hogy a készletre kerülő autó mekkora kockázatot hordoz, így megkülönböztetett figyelmet érdemel.

Ha ennek ellenére sem tudjuk teljesíteni vele a készletforgás és profitelvárásokat, akkor van teendőnk. Olvasva különböző márkák használtautós szabályait - már ha van ilyen - általában azt javasolják, hogy folyamatosan csökkentsük az árat amíg el nem kel az autónk (dinamikus árazás). Ez valóban megoldás lehet, de egyrészt sokszor nem működik, másrészt profitromboló hatású. Az árcsökkentésen túlmenően vannak olyan lehetőségek amelyeket használva költségtől kíméljük meg magunkat illetve esélyt sem adunk a profitvesztésnek. A konzultációk során a következő lépéseket használom:


1.) A készlet közös és őszinte, nyílt párbeszédben történő értékelése. Megállapítani hány ilyen autó van, megérteni a hátterüket, hogy miért került ilyen helyzetbe az adott autó. A diagnózis azért fontos, mert ez alapja lehet a jó megoldásnak. A könyvelésből sose derül ki hol és mikor éri veszteség az üzletet, ezért fontos egy előzetes készlet és folyamatfelmérés, ez lehet a beszélgetés alapja. Ez fogja megakadályozni azt is, hogy a problémák újraképződjenek.

2.) Van e  terv az autóval? Mi az? Próbáljuk más helyre tenne, másik telepre? Vagy eladni független kereskedőnek, azonnal vállalva a veszteséget? Vázoljuk fel az alternatívákat, írjuk le!

3.) Nézzük át az autót. Azonnal vihető, felkészített, ápolt, eladható állapotban van, indítható, tiszta, dísztárcsák megvannak? A hirdetésben szerepelnek fontos részletek amelyek segíthetik az eladást? (Vezetett szervizkönyv be van szkennelve? Állapotlap látható a képeken? Gyerekzár hibátlanul működik,stb.) Sok apró részlet de fontos lehet a leendő vevőnek, tehát ellenőrizzük, módosítsuk a hirdetést. Új képeket is tehetünk fel (háttér megfelelő?) vagy újként ismét feladhatjuk a hirdetést. A következő lépés az leehet, hogy ajándék átvizsgálást adunk az autóhoz 1000km után, így tovább tudjuk növelni a bizalmat, ugyanakkor az árat még mindig nem csökkentettük!

4.) Mi a teendő ha egyik terv sem működik? A fenti lépéseknek meghatározott határidőt, intervallumot kell szabni. Nem lehet a végtelenségig eltolni, mert könnyen 360 napossá válhat a  60 napos autó.  Tehát szigorúan monitorozni kell, mi lett az erőfeszítésünk eredménye: mennyi érdeklődés történt/nap, mennyi tesztvezetés történt/nap. Ha semmi sem történt 10 napon belül, akkor ismét újra kell tárgyalni, mi legyen az autóval. 30 nap alatt el kell jutni az eladásig, így 90 napnál ki kell kerülnie a kockázatos autónak a készletből. Ezt túlhaladva már csak a veszteségeket fogja termelni az autó még ha nem is mérjük, így nem is tudatosul számunkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr708904274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása