Figyelem!
2015. augusztus 31. írta: UZoltan

Figyelem!

felkialtojel.png

A mostani bejegyzés a Házi  feladat poszt folytatása, részletesebb kifejtése. Újautós kereskedők is, figyelem!
Minden márka el akar adni, piaci részesedést növelni, eredményes kereskedői hálózatot üzemeltetni. Ennek érdekében nagy figyelmet fordítanak az újautó eladásra. Annak érdekében, hogy az értékesítési célok, azaz darabszámok megvalósuljanak, ezért marketing-azaz "piacoló" - tevékenységet folytatnak, legyen az árengedmény, ajándék akciók, plakátkampány, különböző hirdetések.
A kampányok által felkelthető az érdeklődés az újdonság iránt, fenntartható az érdeklődés egy nem annyira új típus iránt ezáltal segítve az eladásokat. Ezek a dolgok lehetnek jól vagy rosszul kitaláltak, optimális esetben számokkal igazolható, hogy megérték e plakát és tévékampányok vagy sem.  Vajon meddig tart egy ilyen kampány hatása? Megválaszolni nem fogom a kérdést, de lényeg az, hogy csak egy bizonyos ideig hatékonyak, az idő múltával újabb és újabb akciókat kell kitalálni az adott termékre, tehát újabb összegeket fog felemészteni az adott típus promóciója. Az eladásokban pedig - optimális esetben - szépen lehet látni a növekvő eladásokat, a kampány végével pedig a csökkenést. Tehát az értékesítési üzletág folyamatosan hullámhegyeket és hullámvölgyeket él meg. Milyen jó lenne ha ezek a hullámok laposabbak lennének és kiszámíthatóbb lenne az üzlet! A kiszámítható üzleten túl pedig természetesen profitábilisabb a kereskedő részére.
És pont ezért, az újautó értékesítés elősegítése érdekében van szükség nagyobb figyelem a használtautó üzletre. Ahol nincs elég figyelem rá és ráadásul kellően vonzó promóciók, árengedmények, akciók sincsenek az autókhoz, ott a márka spirálban fog lefelé zuhanni piaci részesedés és darabszám tekintetében.
Persze vannak olyan márkák ahol - köszönhetően az emlegetett promócióknak), támogatásoknak, szépen alakulnak az újautós számok, sokszor a piacbővülést meghaladó a növekedés. Viszont ez sikeresen elrejti a kereskedői hálózat optimálistól igen távol álló (használtautós) működését. Az importőr ráhagyja a kereskedőre, nem akar beleszólni, mondván a használtautó illetve a kereskedésen belüli folyamatok a kereskedő dolga, a kereskedő pedig a legritkább esetben hajlandó felismerni, hogy a tevékenységeket jóval hatékonyabban is lehet végezni annál, mint ahogy addig tette. Ugyanakkor ez a hozzáállás az importőr későbbi piaci részesedését is veszélyezteti, a hálózat eredményességét nagymértékben csökkenti, különösen ha promóciós keret alacsony.

Ha nincs pénz reklámra, akkor viszont kell legyen kereskedői hálózati oktatásra! Az oktatás, képzés és az új tudás meggyökereztetése biztosítja azt, hogy a kereskedői hálózat képes legyen a belső folyamatait hatékonyan működtetni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr527748680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása