Indulási oldal
2015. április 09. írta: UZoltan

Indulási oldal

Akkor vágjunk bele!
Mit tud mondani ez a blog illetve a "használtautó-menedzsment tanácsadó" annak, aki már több évtizede van az üzletben és sok mindent látott? Egyáltalán mit lehet hozzátenni ahhoz amit csinálok jelenleg, hiszen én vagyok itt és persze én tudom, ismerem  a legjobban az üzletet. Ilyen és hasonló kérdések vetődhetnek fel Önben, - tegeződjünk - benned és ez teljesen érthető is.
Én se tudnék mit mondani ha remekül működő új/használtautó kereskedésekkel találkoztam volna. De nem így van. Legutóbb bementem megnézni az új Vitarát egy kereskedőhöz  és persze kértem egy beszámítási ajánlatot is a nálam lévő autóra. Közben szétnéztem a használtautós részen és az eredmény elkeserítő volt: mintha az összes autó azt mondta volna: NE vegyél meg. A gondoskodásnak, a használtautó üzletre való odafigyelésnek nem volt nyoma. Egy rövid beszélgetésből kiderült, hogy a készlet 60%-a 90 napnál régebbi, de a nagyobb része fél éve ott áll. Ez azt jelenti, hogy kb.15 millió forint szó szerint parkol. Ez ugye nem igazán mondható optimálisnak. Ez egy új és használt autóval foglalkozó kereskedés volt. Itt ugye a legfontosabb az újautó eladás, arra fizet bónuszt az importőr/gyár, arra koncentrálnak. Vannak akik annyira tudnak koncentrálni az újautó értékesítésre, hogy irdatlan nagy beszámított készletet halmoznak fel amely egyre nagyobb és nagyobb problémát okoz. Mivel ingyenebéd nincs, ahhoz, hogy az ebből az üzletből származó veszteséget pótolni lehessen, másik területről kell pénzt szerezni, pl. növekvő szerviz  rezsióradíj formájában. Ezt vagy tolerálják a vevők, vagy nem, de ez nem megoldás a helyzet kezelésére. Módszerek, eszközök kellenek, hogy ez a kereskedő ne essen ilyen csapdába.
Mondhatjuk, hogy ez egy újautós kereskedő, talán soha nem is foglalkozott használttal. Mi a helyzet a csak használttal foglalkozókkal?
Van ahol már lassan fél éve nézegetek egy Minit ugyanazon a helyen. Az ára sem változott semmit, de még csak az autót se tették át más helyre. És bizony az is gyakori, hogy az évtizedes tapasztalatú kereskedőknél ott áll az autó, benne a pénz egy, két és van ahol már majdnem három éve. Ez nem optimális üzemeltetése a használtautó üzletnek. Lehet jobban? Igen. Vannak módszerek? Igen. Munka nélkül meg lehet csinálni? Nem.
Tehát elköteleződés és nyitottság nagyon fontos ahhoz, hogy változtatásokkal eredményesebbé és persze kiszámíthatóbbá váljon a működés. Célok és munka nélkül nem fog változni semmit az üzletünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr277352352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása