Az eddigi bejegyzések is arról szóltak, hogy alapuló kalkulációkon keresztül érvényesüljön a döntéshozatal a kereskedésben. A beszámításnál időzzünk még egy kicsit. Szinte minden (márka)kereskedő már a beszámítási állapotfelmérés elején eldönti, hogy megtartja, megtartaná készleten az autót vagy sem. Azok akik már égették meg magukat használt autóval, azok kivétel nélkül "lepasszolják" az összeset a kereskedéssel kapcsolatban álló független kereskedőknek, így fosztva meg magukat egy profitábilis tevékenységtől. Pedig pont a már beszélt előzetes kalkulációk, a jól felépített állapotvizsgálat és szabályozott folyamat segítségével igazi profitcentrumként tud üzemelni a használtautós divízió. Továbbgondolva: ezeket az ügyfeleket az adott kereskedés tudja - remélhetőleg akarja is - kontrollálni, hozzákötni a kereskedéshez ami munkaórákat és persze bevételt tud generálni a szerviznek. Ez mind elveszik ha ezeket az autókat és velük együtt az ügyfeleket leveti magáról a kereskedő. Itt még az is kérdéses miként történik ez a folyamat. Sajnos sokszor előfordul hogy az állapotfelmérést a nepper végzi el a márkakereskedő szalonjában az ügyfél jelenlétében. Ez mindenképp kerülendő, rossz érzést kelthet abban az ügyfélben aki várhatóan új autót és sokmillió forintot fog otthagyni a szalonban.
A másik véglet amellyel találkozni szoktam a "mindent beszámítok minden szinten" azért, hogy meglegyen a hőn óhajtott eladás. Az nem üzlet amikor a beszámított használton egymilliós veszteség olyan dolgok miatt amelyet nem ismerünk(Hybrid, E-car, stb). Vagy esetleg a készletünk 90%-át a beszámított különféle turdódízelek teszik ki. Ez pl. csak akkor jó, ha turbódízel specialisták vagyunk és a megfogalmazott stratégiánkban központi helyet foglal el,van hozzá szerviz és szakemberünk.
A márkakereskedők szinte kivétel nélkül csak saját márkájukat fogadják szívesen beszámításként, pedig a lehetőség pont abban van, hogy olyan ügyfeleket csábítsanak be akiknek az adott márka meg sem fordult a fejében. Mindegyik márkának megvan az ún. "unique selling point"-ja, olyan egyedi értéke amely talán ki se derült a vevőjelölt számára. Egy profin vezetett értékesítői igényfelmérés során az ügyfél is világosabban látja, érti mire van szüksége. Mi ügyfelet nyerünk, az ügyfél pedig boldog lesz, hiszen a megfelelő igényfelmérésen alapulva hozott vásárlási döntést. Ha úgy büntetjük az idegen márkás vevőt ahogy az Etax büntetni engedi, akkor saját kereskedésünket büntetjük. A használtautó készletnek egyrészt tükröznie kell a stratégiában megfogalmazottakat, másrészt 50% saját és 50% idegen márka az optimális használtautó készlet.