Autók, árazás, prezentálás
2016. június 18. írta: UZoltan

Autók, árazás, prezentálás

A hatékony készletkezelés alapja a jó beszámítás valamint az, hogy tudatában legyünk a készletünk adatainak. Ha már azok az információink megvannak amelyekről a Kérdések poszt szólt, az már egy jó lépés a működési hatékonyság javítása felé.
Persze attól, hogy a kontroll megvan, attól még adódhatnak problémák. Olyan ez mint az Élet, hiába eszünk egészségesen, hiába sportolunk, valamilyen egészségügyi probléma előjöhet. Ugyanakkor a problémáknak radikálisan csökkenthetjük az esélyét, illetve probléma esetén hamarabb és nagyobb sikerrel lábalhatunk ki. Pont mint a használtautó-üzletben. Sokkal hamarabb tudunk belőle kimászni a bajból ha idejében felismerjük és tervszerűen teszünk az üzlet gyógyulásáért.
A túlkoros készlet, a különböző használtautós üzemi veszteségek nem okok hanem tünetei a problémáknak. Ezeknek a feltárása és megoldása elengedhetetlen az egészséges üzlethez. Mik okozzák ezt a problémát?

1.) Az autók
maguk. Vajon megfelel e az az általunk birtokolt készlet a vevőink elvárásainak? Mindenkit ki akarok szolgálni? Hiába csináltam elvileg jó vételt és remélhetek pl. 40% nyereséget ha sajnos az autóim nem fognak kelleni senkinek fél vagy akár egy évig. Akkor hiába kalkuláltam pl. a 40% nyereséget 30 napon belül, ez pillanatok alatt erodálódni fog. Az a régi koncepció, hogy minden autónak előbb utóbb megvan a gazdája, idejétmúlt. Nem állhat a pénzünk hónapokon át.
Tehát ami elvileg ígéretes lehet az üzletnek és ráharapunk, az nem biztos, hogy kell a piacnak. Ha újautó eladáskor mégis beszámítunk meghatározott okoknál fogva kockázatos autót, akkor tekintve a megnövekedett kockázatot, mielőbb, remélhetőleg haszonnal túl kell adnunk rajta. Az ilyen autók aránya optimális esetben nem haladhatja meg a 10%-ot. Ha ugyanis ennél nagyobb a készletben az arányuk, az egyre kezelhetetlenebbé teszi a helyzetet, tehát a profittermelő képességünket veszélyeztetni.(Emlékszünk ugye? Hiába vettük jó áron a turbódízeleket ha senkinek nem kell, a készletünk 70%-át pedig ez teszi ki.)

2.)Az árazás
. Általában ha nincs elég látogatottság, érdeklődés a meghirdetett autóra, akkor lejjebb visszük az árat. Végül a jó, igazolható előéletű, első tulajdonosú  autónk vetekszik a piacon a hasonló de közel sem olyan jó autókkal. Nem kell, hogy a legolcsóbbak legyünk a piacon, elég csak versenyképes árat biztosítani. Ha a legolcsóbbak akarunk lenni, akkor veszélyeztetjük a profitelvárásokat és pénzt hagyunk elveszni. Persze ha magas az ár és kiárazzuk magunkat a piacról, akkor pedig hónapokig nézegethetjük az autónkat és szintén nem kevés veszteséget okozva magunknak. Ideális esetben naponta ellenőrizni kell az árakat és megfelelően módosítani.

3.)Az autók bemutatása
. Sokan azt hiszik, ha az autó felkerült a netre, akkor már minden rendben, várni kell a telefonokat. Az internetes felület a kereskedésünk bemutatóterme. Ott találkozik először a vevő - a látvány alapján - velünk, a kereskedővel illetve a kínálatunkkal. Egy-egy képből nagyon sok következtetést von le  a vevő, még akkor is ha nem tudatosul benne. Ezért igényel különös figyelmet az autó megfelelő prezentációja. Alapvető elvárás, hogy az autó kívül belül tiszta legyen, acélfelni esetén dísztárcsák legyenek az autókon. A fényképezés pedig külön szakma. Ha erre nem is veszünk fel fotóst, de tökéletesítsük fotós tudásunkat(mikor a legjobb fotózni, milyen szögből,stb). Nézzük végig a készletünket, a hirdetéseinket, a fotóinkat, szinte biztos, hogy találunk benne olyat amely nem felel meg a vevői és persze a magunk elvárásainak.
És a kép nem elég, történet kell, vonzó leírás. Az esetek 90%-ában a képek mellé a szokásos szabványszöveg kerül, azaz csak a kipipált tulajdonságok jelennek meg a fotók mellett, semmi egyéb fontos információt nem tud meg a vevő. Senki nem fogja felkapni a fejét arra, hogy "szervizkönyves", már arra is kevésbé, hogy első tulajdonos. A leírásnak figyelemfelkeltőnek és vonzónak kell lennie, nem hiába használnak egyre többen frappáns szöveget a leírásokban.
De nem kell frappánsnak lenni, csak leírni azt amely megérintheti a leendő vevőt. A lelkéhez szól. Mire gondolok? Múltkor ismerősöm meghirdette az autóját. Egy tdci Focus kombit. Teljesen eltűnt a flottaautók tengerében, holott első, privát tulajdonosa volt, igazolhatóan 70e km-rel, makulátlan volt az autó, az ár is kellően vonzó, mégse volt egyszerű az eladása ameddig nem lett részletesen leírva milyen hűen szolgálta tulajdonosát, milyen remekül működik a klíma és melyek az egyéb extrák.
A kulcsszó: megkülönböztetés. Minden használtautó egyedi, viszont minden használtautónak van másik alternatívája.  Különbözni kell a többi kereskedőtől mind az autók prezentációban, leírásokban és persze a már sokat emlegetett folyamatokban.

A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr198821146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása