A tavalyi év azonos időszakához képest(I.félév) 29,9%-kal bővült az import használt autók forgalomba helyezése, azaz a behozott használt autók mennyisége nemhogy nem torpant meg hanem dinamikusabban nő mint az előző negyedévben (26% volt az előző negyedévben a növekedés a tavalyi időszakhoz képest, az idei második negyedév pedig 33,5%-os).
A használtautó index egy kisebb zuhanás után ismét magára talált és a 135,2% szintjével az eddigi csúcspontját is megdöntötte. Ez köszönhető jórészt a drágább euronak, de köszönhető a folyamatos keresletnek is. Kérdés, hogy milyen lesz az év második felének dinamizmusa. Az adatok szerint 57.277 használt forgalomba helyezés történt és ha semmi sem változik, akkor nemhogy a 100.000, hanem 120.000 db elérése várható. Azt se feledjük , hogy tavaly is 97.000 használtautó érkezett.
Egy gyors pillantást vessünk az újautó értékesítésekre. Ez 2015 júniusáig 37.000 db. Számomra egyértelmű: a magyar piac elméletileg képes lenne rendszeresen kb. 150.000 új felvételére, de sajnos csak elméletileg. A gyakorlatban ezek a vevők a forintosított lakáshitelüket törlesztik vagy mivel bizonytalanok a jövőt illetően, inkább takarékoskodnak, mintsem fogyasztásra költenének, így a vásárlók a készpénzzel kifizethető használtautó mellett döntenek. Noha az újautó piac is nőtt (+12%), ez meg sem közelíti a használt import dinamizmusát.
Ezek az autók előbb utóbb szervizt igényelnek. Talán ezeket az ügyfeleket bíztatni is lehetne arra, hogy frissen vett használt autójával keressék fel a márkaszervizt. Ez lehetőség ügyfélkapcsolatra, lehetőség értékesítésre és szervizbevétel növelésére.
Szegmensek
A szegmensek tekintetében sok változás nem történt, a felső középkategória a legnépszerűbb, innen kerül ki a BMW 3-as a Passat illetve legnagyobb növekedést bemutató Mazda 6 is. A 6-os tavaly 3,84%-os aránnyal szerepelt, most ez felment 6,42% -ra. Az alsó középkategória legnépszerűbbje most a Focus, a tavalyi első Golf a második helyre szorult, de itt is a Mazda 3-asa produkálta legnagyobb növekedést (2,94%-ról ment fel a részesedése a szegmensből 4,51%-ra). Az MPV-knél pedig a Zafira és Scenic a legnépszerűbbek.
Márkák és modellek
Modellek tekintetében továbbra is a BMW 3-as sorozat,a Passat és Golf vezet. Ez nem meglepő. Ellenben a legnagyobb növekedést a Mazda 6-os produkálta, itt tavalyhoz képest 442 db a különbség, 452-ről ment fel a darabszám 894-re, ez 97,79% -os növekedést jelent! Ellentétben a vezető három típussal, ezek az autók jóval fiatalabbak, jórészt 2003-2006-os évjáratúak, de az ennél fiatalabbak is jelentős számban képviseltetik magukat.
A második legnagyobb növekedést az Opel Zafira mutatta. Kint olcsó, itthon olcsón fenntartani, ez teszi népszerű családi autóvá (370 db –bal több érkezett ,49,4% os növekedés). Harmadik helyre a Renault Scenic került, 214-el több autó jött a tavalyi első félévhez képest, ez 40,76% -os növekedés.
Ha a lenti táblázatot megnézzük, akkor elmondható, hogy az eddigi trendek tovább erősödtek és a japán márkák egyre népszerűbbek . A Mazdánál ez szinte robbanásszerűen ment végbe, a Toyotánál ez folyamatosan és dinamikusan, míg a Honda ha darabszámban nem is, %-os növekedésében mindenképp ebben a ligában van.Az első két márkánál szinte biztos az 5.000 körüli eredmény év végére.