MAZDA
Mint ahogy az első részben már írtam, a Mazda egyre népszerűbb import márka, dinamikusan nő mind a részesedését, mind darabszámát tekintve. Természetesen a puszta darabszám tekintetében nem éri el a BMW számát(2.418db) viszont ennek a számnak a fele bizony tekintélyes teljesítmény a japán márkától. Említettük, hogy a 2014-es első negyedéves 699 db-os import (3,37% részesedés) 1198 db-ra ugrott 2015 első negyedévében, ez 4,59%-os részesedést jelent az össz import mennyiségből.
A Mazdánál teljesen bizonyos, hogy az import többszörösen felül fogja múlni az értékesített új autók számát. Mint a Honda esetben is írtam: ezek az autók lehetőségek az importőrnek és lehetőségek a kereskedői hálózatnak, csak élni kell vele!
Nézzük meg a fentieket típusokra lebontva, kezdjük a 3-assal:
Itt a 2002-es évtől vizsgáltam a beérkező autókat. Némileg önkényes a választás, de így célszerűbb összehasonlítást végezni az előző negyedévvel, illetve itt váltotta a 323-ast az új 3-as sorozat, valamint ezáltal megfelelünk a magyar autópark átlagéletkorának is. A 3-as tekintetében a 2004-es volt a legnépszerűbb 49 db érkezett az országba, de elmondhatjuk, hogy még a 2005-ös is népszerű a maga 38 db-os eredményével. A 2004-es csúcspontot a karosszéria és névújítás utáni első teljes év adja a típus esetében. Míg 2014 első negyedévében 69 db 3-as érkezett, addig 2015 első negyedévében már 197 db, ez majdnem 300% -os növekedés! A fiatalabb autók nem nagy darabszámban képviseltetik magunkat, hiszen ezek az autók külföldön is drágák, ugyanakkor az ábra egy kis kunkort is mutat a végén, tehát az új 3-asól is érkezett, pontosan 11 db.
A 6-os Mazdából a 2003-as évjárattól végeztem az összehasonlítást, olyan megfontolásból, mint ahogy a 3-as esetében írtam. Legnépszerűbb a 2003-as évjárat, nem véletlenül, hiszen itt a 2002-ben történt karosszéria és névújítás után ez az első teljes éve az új 6-osnak, tehát itt is a váltás utáni első év adja a csúcspontot és ahogy a 3-asnál láttuk, a legfiatalabb autókból is hoznak a használtautó kereskedők.
A 6-os 2014 első negyedévi adata 183 db volt, addig ez 2015 első negyedévében már 344 db! Itt majdnem 200%-os növekedés tapasztalható! Mindkét modellből a legnépszerűbb évjárat szép példányai 1-1,3M ft körüli összegért megvásárolhatóak, így áruk alatta van az átlag használtpiaci 1,7M ft tranzakciós árnak, ugyanakkor koruk megfelel a magyar autópark átlag 13-14 éves korának.
Pár szót az egyterűekről. MPV-ből 2014 első negyedévében 69 db jött, 2015-ben pedig 83 db(+20%), tehát itt is van növekedés, még ha nem is olyan erőteljes mint fentebb láthattuk. Premacy-ból 74 db jött 2014 első negyedében, 2015-ben pedig 95 db(+28%).
A Mazda - akárcsak az említett japán gyártók - növekvő népszerűsége nyilvánvaló. Noha ezek az autók nem a legújabbak, mégis alkalmasak lehetnek arra, hogy a szervizeknek munkát, bevételt biztosítsanak, valamint ezáltal a kereskedői hálózat "tudjon" ezekről az autókról, ezek lehetőségek arra, hogy a jövőben vevőket teremtsenek a márka számára.